lørdag 3. desember 2011

Juleverksted avlyst...

 Siden jeg fremdeles ikke henger sammen slik som jeg pleier, og formen er nokså skrall, måtte jeg avlyse juleverksted denne helgen. Og jeg som skulle ha noen få venner over idag, og familien imorgen. Men det kommer sikkert flere muligheter senere. Uansett, jeg har vært hjemme hele uken, og da har heklenåla hatt litt å gjøre. Jeg fant blant annet en fin oppskrift på en lue. Så da heklet jeg en lue. I tillegg heklet jeg noen små juletrær og noen blomster.

   

Dessverre var ikke lua veldig kledelig til undertegnede, så den blir nok en julegave... Og jeg har ikke bestemt meg for om blomstene skal syes på...


Jeg har jo en aldri så liten hjelper når jeg hekler. Og er jeg uoppmerksom et sekund for lenge så skjer stadig vekk, noe som ender i garnkrøll og masse garntøys ...



Oppskriften på juletrær fant jeg her. Jeg fikk dessverre ikke dreisen på de franske stingene da jeg skulle sy på "julepynten" etterpå. Derfor heklet jeg med to nøster i stedet, et med glitter, så det blir et riktig så glitrende juletre. I tillegg heklet jeg en liten stjerne å festet i toppen. Det er uendelig mange muligheter, så det er bare å slippe kreativiteten løs. Disse skal også få en liten plass på juletreet som forhåpentligvis kommer på plass i år. 

  
Det var alt fra meg ikveld, nå skal jeg krype under dyna og lese ferdig Snømannen.

Ønsker deg som titter innom en god lørdagskveld og natt.
*Smil*

**********

Foto: Ulla 

1 kommentar:

  1. god bedring..kjedelig når man må melde pass...herlig strikketrær..))

    SvarSlett

Takk for at du la igjen en kommentar. Det setter jeg veldig pris på. *Smil*