fredag 24. februar 2012

Vasepynt og gamle grytekluter

Gamle glass og vaser kan fiffes opp ved å hekle trekk til å ha rundt. Jeg hadde et gammelt Norgesglass stående, som ble nytt med litt hvitt restegarn. En blomsterpotte ble sprayet sort og fikk et brunt trekk utenpå. Dette går veldig raskt å hekle og er unnagjort på en times tid. Jeg har prøvd å skrive ned oppskriften som du finner her. Hvor lett den er å forstå er en annen sak...



                                         
Jeg var på besøk hos min gamle besta på straks 101 år idag, og fikk med meg et par grytekluter hun heklet for lenge siden. Dog de ser helt nye ut, så de har neppe vært mye i bruk. Jeg satt og studerte mønsteret slik at jeg selv kan hekle like, da hun sa at jeg bare kunne ta de med meg. Og det sa jeg jo ikke neitakk til. De er akkurat i min stil, fiiine 70-tallet! 
Besta har også laget disse gamle putene som jeg fikk for en tid tilbake siden. 


Foto: Ulla

1 kommentar:

Takk for at du la igjen en kommentar. Det setter jeg veldig pris på. *Smil*